Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag nyheder og tilbud.
For hver ny abonnent skænker Skiltmax 20 DKK. til initiativet Skiltmax støtter. Læs mer.
Plastikskilte indgravering, 80x30 mm, Tape
Pris inkl. moms
Produktinformation
Type:
Plastikskilte indgravering
Bredde:
80 mm
Højde:
30 mm
Tykkelse:
1,6 mm
Fastgøring:
Tape
Produktbeskrivelse
Der findes mange årsager til at sætte et "Ingen reklamer tak"-skilt eller "Aviser nej tak" på postkassen. Det kan ikke mindst være af hensyn til miljøet og for at slippe for at besøge papircontaineren helt så ofte.
Design dit eget skilt eller klistermærke til postkassen med valgfri tekst og udformning, og reducer mængden af reklamer i postkassen.
Brug af et skilt med teksten "Nej tak til reklamer", "Ingen reklamer tak", "Reklamer nej tak" eller lignende betyder ikke, at du slipper for alle reklamer, selvom mængden af reklamer i postkassen mindskes betydeligt. Aviser, informationsmateriale og adresserede reklamer får man stadig. Ved at være tydelig på dit "Ingen reklamer"-skilt kan du vælge, hvilke reklamer du vil have, og hvilke du vil undgå.
Gratisaviser regnes ikke for reklamer og kan dermed uddeles til alle husstande. Men der er mange, som sidestiller dem med reklamer og frabeder sig gratisaviser, f.eks. med teksten "Nej tak til reklamer og gratisaviser" eller "Reklamer og gratis aviser nej tak!"
Information fra religiøse samfund, politiske partier eller kommune/folketing/stat anses ikke for at være reklamer. Selvom man har et skilt med nej tak til reklamer, får man stadig den slags information. Det betyder, at man ikke behøver tilføje "men gerne informationsmateriale" på reklameskiltet, da man får dette materiale, uanset hvad skiltet siger.
Sommetider designer folk et skilt med ordlyden "Nej tak til reklamer – heller ikke med mit navn på". Det gør man for at undgå adresserede reklamer. Desværre har et sådant skilt ikke nogen effekt, da postbuddet er forpligtet til at uddele den post, der er adresseret til husstanden. Hvis du vil undgå adresserede reklamer, skal du registrere dig på Robinsonlisten. Det kan også være en fordel at kontakte de virksomheder, der sender disse reklamer.
Selvom mange fravælger reklamer, kan der være enkelte kataloger, de ønsker at modtage. Derfor er det ikke ualmindeligt at bruge tekst, hvor man undtager bestemte kataloger, på skiltet.